Dne 16.8.2023 bylo hlášeno uživateli:
3D tiskárny Bambu začaly tisknout, když majitelé spali (theverge.com)56
Napsal BeauHD ve středu 16. srpna 2023 v 19:20 z noční můry- odd.
Podle uživatelských zpráv z r/BambuLab a X začaly 3D tiskárny X1C a P1P od Bambu tisknout bez dozoru, přes noc a bez jakéhokoli dalšího zásahu uživatele . The Verge hlásí: Někteří se probudili kvůli neúspěšným výtiskům. Někteří našli druhou kopii předchozího tisku. A alespoň několik z nich zjistilo, že jejich Bambu X1C nebo P1P se začaly rozbíjet – poškozovaly součástky – při pokusu vytisknout druhou kopii na objekt, o který ve skutečnosti požádali. Co se stalo? V oficiálním příspěvku na blogu
Bambu říká, že to stále vyšetřuje, ale má podezření, že na vině je výpadek cloudu. Společnost tvrdí, že její servery měly v úterý ráno dva krátké výpadky, kdy servery nemohly potvrdit, že tiskárny skutečně tiskly – ale místo toho, aby selhaly s grácií, posílaly stejnou tiskovou úlohu znovu a znovu, dokud to neprošlo, Bambu’s personál věří. „Jednoduše vysvětleno, tisková úloha odeslaná do tiskárny předtím byla zachycena v cloudu a měla zpožděný start,“ píše Bambu.
Při kontaktování The Verge Bambu nezašel tak daleko, aby slíbil bezplatné opravy a výměny pro všechny dotčené zákazníky, ale říká, že každý, kdo utrpěl nějaké poškození, by se měl obrátit na podporu Bambu.CO NEJDŘÍVE. „V případě škod způsobených tímto incidentem nabídneme našim zákazníkům postiženým výpadkem cloudu nezbytná řešení ve formě výměny dílů nebo výměny tiskárny, pokud si to situace vyžádá,“ říká mi mluvčí Taylor Liu.
vyjádření Bambu Lab:
Aktualizace pro Cloud Downtime
Špagetové monstrum
18. srpna 2023 •3 min čtení
Co se stalo?
Po dalším vyšetřování jsme schopni poskytnout další informace o výpadku cloudu, který jsme utrpěli 15. srpna 2023.
Hlavní příčina problému souvisela se sadou MQTT SDK použitou v cloudovém připojení. Jeden ze dvou klientů MQTT SDK byl odpojen z důvodu vypršení časového limitu. Služba obvykle automaticky obnoví připojení, ale v tomto případě služba vrátila zprávu o úspěšném připojení, když ve skutečnosti připojení nebylo obnoveno. Během této doby se nashromáždilo několik zpráv o zahájení tisku.
Bylo zjištěno druhé selhání připojení a službě se tentokrát podařilo úspěšně znovu připojit, ale výsledkem bylo, že systém odeslal nahromaděné zprávy o zahájení tisku na řadu tiskáren, které přijaly informace a zahájily tisk, pokud je tiskárna nečinná.
K tomuto problému přispěl další nešťastný problém. Velký počet žádostí o přístup k rozhraní API provedených ve stejnou dobu ovlivnil službu API, která jí neumožnila reagovat včas. Bambu Studio má implementovanou logiku k opětovnému spuštění požadavku na tisk ihned po přístupu do cloudu, což zvýšilo akumulaci volání API přístupu, která překročila kapacitu služby API.
Jak to plánujeme vyřešit?
Tiskárny Bambu Lab vybavené LIDAR (řada X1) obdrží novou funkci firmwaru, která jim umožní zkontrolovat, zda tiskárna tiskla modely, které nebyly odstraněny z desky. Tiskárna provede toto ověření před každým tiskem, a pokud zjistí problém, uživatel bude vyzván zprávou na obrazovce, Bambu Studio a Bambu Handy, aby požádal o zásah uživatele a potvrzení.
Tiskárny, které nejsou vybaveny LIDARem (řada P1), zobrazí upozornění na nutnost vyčistit desku před zahájením tisku a požádají zákazníka, aby reagoval na zprávu a potvrdil, že operace byla provedena. Tato zpráva se zobrazí na obrazovce v Bambu Studio a Bambu Handy.
Obě tiskárny budou mít možnost povolit nebo zakázat tuto funkci v nastavení tiskárny, ale výchozí možností bude tato funkce povolit.
Dalším vylepšením pro zvýšení bezpečnosti a zabezpečení tiskárny, které bude aplikováno na všech 3D tiskárnách, je průběžné sledování teploty hotendu a heatbed. Pokud je zjištěna závada, zobrazí se na obrazovce tiskárny, Bambu Studio a Bambu Handy chybová zpráva, která uživatele upozorní a zabrání možným rizikům. Topidla budou samozřejmě vypnuta, aby se ještě více minimalizovalo případné riziko.
Provedeme také významná vylepšení logiky Cloud Printing, abychom zajistili, že při každém zahájení tisku tiskárna zkontroluje časové razítko a automaticky zahodí jakýkoli zastaralý výtisk, který nevyhovuje naší přísné konfiguraci. To již bylo implementováno na serverech, ale bude vyžadovat další funkce přidané do firmwaru.
Významná funkce režimu LAN bude také implementována do budoucích aktualizací firmwaru, aby se dále zvýšila bezpečnost a schopnosti systému. Bude implementována funkce správy souborů a stahování médií a zároveň bude k dispozici ověřování uživatelských certifikátů pro připojení, aby byla zajištěna bezpečná připojení ve sdílených síťových prostředích.
Kdy se to stane?
Jak možná víte, abychom zajistili kvalitu a spolehlivost aktualizací softwaru a také vám mohli přinést další nové funkce, na kterých pracujeme, budeme potřebovat nějaký čas na provedení všech změn, které jsme v této aktualizaci zmínili.
Některé z těchto aktualizací již byly na našem seznamu funkcí, na kterých bychom měli pracovat, ale zjištěné obavy o zabezpečení a bezpečnost posunuly tyto funkce na vrchol našeho seznamu priorit. Náš tým udělá vše pro to, aby tyto nové funkce dodal v co nejkratším čase.
Na straně Cloud Service již byly implementovány některé změny, které zmírňují případné problémy. Logika služby SDK byla aktualizována a pro lepší propustnost jsme zvětšili velikost připojení k databázi.
Závazek služby
Všichni naši zákazníci, kteří utrpěli selhání hardwaru v důsledku našeho výpadku cloudu, obdrží v případě potřeby pomoc s opravou tiskáren a uvedením do původního stavu v co nejkratším čase.
Budou poskytnuty náhradní díly k výměně poškozených a cívky filamentu pro kompenzaci plýtvání filamentem generovaným tiskárnou.
Chcete-li to provést, neváhejte kontaktovat náš tým podpory na podpoře Bambu a poskytněte nám protokoly tiskárny, abychom se ujistili, že vše funguje v očekávaných parametrech a pokryjeme případné problémy.
Našim zákazníkům, jejichž tiskárna byla poškozena, také poskytneme dvě cívky s náhodně vybraným PLA filamentem jako kompenzaci za způsobené potíže.